3فرایندی که بانک‌ها و موسسات مالی باید اتوماسیون کنند

اتوماسیون فرایندهای بانک

صنعت خدمات مالی با تغییرات چشمگیری روبرو شده است. فین تک در حال تعریف مجدد تجربه مشتری است.

ظهور بازیکنان جدید در صنعت فین‌تک این امکان را برای تازه واردان فراهم می کند تا بدون نیاز به پردازش end to end (یا محدودیت های نظارتی) که بازیکنان فعلی دارند “مانند یک بانک عمل کنند”.

بسیاری از متصدیان مجبورند با سرمایه گذاری در تحول دیجیتال و پاسخگویی با اتوماسیون خدمات مالی تجربه خوبی برای مشتری فراهم کنند و از خدمات بانکی خود محافظت کنند. پلتفرم Bizagi قابلیت های یکپارچه سازی و توانایی ساده سازی فرآیندهای پیچیده را ارائه می دهد – ترکیبی که می تواند به آنها یک مزیت رقابتی واقعی در برابر بازیکنان جدید صنعت فین تک (FinTech) دهد.

اصلاح تجربه کاربری مشتری اصلی ترین کاتالیزور تکنولوژی است که تحولات اصلی و اتوماسیون را پیش می برد. در این بین پیشگیری از تقلب و رعایت چارچوب های نظارتی نیز تسریع کننده های مهم در سفر تحول دیجیتال خواهند بود. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که چگونه با خودکارسازی این سه حوزه می‌توان موجب تحول خدمات مالی دیجیتال شد.

1- تجربه مشتری

از ابتدا همیشه چگونگی و نحوه ارتباط موسسات مالی با مشتریانشان بسیار مهم بوده است. بنابراین فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری نقطه مهمی برای شروع است. با این حال تنها 55٪ از بانک ها و موسسات اعتباری دارای ساختاری تعریف شده برای فرآیند فوق هستند.

امکانات دیجیتالی برای مشتریان، از یک مزیت به یک ضرورت کامل برای موسسات مالی تبدیل شده است. با این حال، اکثر سازمان های مالی به مشتریان اجازه نمی دهند که مراحل بازگشایی حساب جدید را به صورت کاملاً آنلاین انجام دهند و در دستگاه تلفن همراه مدیریت کنند و تأیید شناسه شاخه ای و/یا امضا یا اسناد پشتیبانی در اکثر سازمان ها مورد نیاز است.

یک تجربه ضعیف ارتباط با مشتری  جدید می‌تواند رابطه شما با مشتری را قطع کند. برعکس، وقتی این مشکلات را اصلاح می‌کنید، زمینه را برای روابط طولانی (و سودآور) ایجاد می کنید. به خاطر داشته باشید که مشتریان داخلی شما (یعنی کارمندان) نیز انتظار همان تجربه کاربر پسند را دارند.

Bizagi بانک اطلاعاتی و تکنولوژی‌های مختلف را در سراسر سازمان شما متصل می کند. با داشتن یک مکان واحد برای مشاهده اطلاعات به‌هنگام، می توانید یک نقطه شروع مشترک ایجاد کنید تا از آنجا فرآیندهای چابک را توسعه دهید. پس از اتصال، می توانید چابک‌تر باشید. این زمانی است که شما شروع به جذب افراد در داخل و خارج از کسب و کار خود می کنید.

بانک Citizens از نرم افزار Bizagi برای اتصال سیستم های مختلف و داده‌های خود برای بهبود روند پرداخت وام تجاری و مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کرد. داده های هماهنگ و مشاهده 360 درجه ای از اطلاعات مشتری به کارمندان کمک کرده است تا پاسخ های خود را به صورت لحظه ای به مشتریان منتقل کنند و سرعت خدمت به مشتری را از 59 روز به 9 روز افزایش دهد.

محتوای مقاله به مرور بروزرسانی می‌شود

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به مشاوره دارید? با ما گفتگو کنید