بهترین نرم افزارهای BPMS جهان زیر ذره بین موسسه Forrester

بهترین نرم افزارهای BPMS جهان

فارستر ویو (Forrester Wave) نرم افزاری برای اتوماسیون فرآیندهای دیجیتالی برای استقرارهای عمیق، (Q2_ 2019)

دلیلی که این گزارش را باید مطالعه کنید:

ما در ارزیابی 27 معیاره خود از نرم افزارهای مناسب جهتاتوماسیون سازی فرآیندهای دیجیتالی برای ارائه دهندگان استقرار عمیق (DPA deep)، 10 مورد از بهترین عرضه کنندگان را شناسایی کرده ایم.-Appian، AuraPortal، Bizagi ،Bonitasoft، Genpact، HylandSoftware، IBM ،Kofax، OpenText وPegasystems(Pega) – و در مورد آنها تحقیق کرده، تجزیه و تحلیل نموده و به آن­ها امتیاز داده ایم. اینگزارش نشان می دهد که چگونه هر سرویس دهنده ارزیابی می شودو به متخصصان توسعه و تحویل اپلیکیشن (AD&D) کمک می کندسرویس دهنده مناسب را بر اساس نیازهایشان انتخاب نمایند.

نکات اساسی که باید در نظر گرفت

IBM، Pegasystems، Appian، Bizagi، و OpenText در میان پیشروها رهبر هستند.

تحقیقات فارستر بازاری را شناسایی کرده است که در آن IBM ،Pegasystems ،Appian ،Bizagi و OpenText رهبر هستند؛ Bonitasoft  و Kofax مجریانی قوی هستند و AuraPortal، Genpact و Hyland Software در آن مدعی هستند.

توانایی پرداختن به فرآیندهای عمیق با وجود کم کد (Low Code) بودن، وجوه تمایز بوده اند.

عرضه کنندگان همانطور که متقاضیان آن­ها در حال پرداختن به توسعه هر چه بیشتر اپلیکیشن های فرآیند محور هستند، هنگام ارائه خدمت به مخاطب توسعه دهنده ای که مهارت برنامه نویسی کمتری دارد، پیچیده ترین الزامات فرآیند را مورد ملاحظه قرار می‎دهند. آنها باید این کار را انجام دهند؛ چرا که با فشار حاشیه ای از جانب عرضه کنندگانی روبرو هستند که مدل‎های کسب و کار آنها برای بازار کم کد تنظیم شده است.

ارائه دهندگانDPA deep  باید به فرآیندهای پیچیده و کم کد توجه کنند.

بازار سنتی مدیریت فرآیندهای کسب و کار(BPM) برای مقابله با اتوماسیون پیچیده ترین فرآیندها و سناریوهای مدیریت موردی (Case Managment) ظهور کرده است. این راه حل ها با قیمت‎های هنگفت و پیچیدگی فنی گسترده وارد عرصه شدند و این موارد چالش هایی هستند که هنوز هم وجود دارند. همزمان، تقاضا برای تعداد بسیار بیشتری از اپلیکیشن های فرآیندی و بیشتر برای آنهایی که پیچیدگی کمتری دارند در حال رشد است. امروزه اتوماسیون فرآیند برای بسیاری از سازمان ها به صورت یک نیاز اساسی ظهور کرده است. در واقع متخصصان فرآیند، تحول دیجیتال را هدف اصلی ابتکار عمل فرآیند در طول دو سال آینده ذکر می کنند. عرضه کنندگان DPA deep به دنبال ارائه دو نوع برنامه اصلی هستند: یک نوع آن که عمیق، پیچیده و گران قیمت است و نوع دیگر که گسترده، ساده و با قیمت مناسب برای استقرار در دسترس خواهد بود.

در نتیجه این روند، طرفداران AD&D که به دنبال نرم افزاری برای DPA و استقرار عمیق هستند باید به دنبال عرضه کنندگانی باشند که موارد زیر را ارائه می دهند:

  • قابلیت مدیریت موردی (Case Management) و جامع فرآیند. از زمانی که ارائه دهندگان سنتی BPM بر افق پیچیدگی مسلط شده اند، پتانسیل‌های پیچیدگی فرآیند افزایش یافته است. برای بار کاری DPA deep ، راه حلها باید بتوانند فرآیندهای پیچیده و طولانی مدت را با در نظر گرفتن چندین متغیر از جمله الزامات نظارتی محلی و امنیتی، مدیریت نمایند. علاوه بر آن، راه حل ممکن است به پشتیبانی از تبادلات حجیم نیز نیاز داشته باشد.
  • پشتیبانی از فناوری­های نوظهور. علاوه بر مدیریت فرآیندهای طولانی مدت، میزبانی از سایر فن آوری های قدرتمند در حال ظهور مانند قابلیت های تصمیم گیری، اتوماسیون فرآیند روباتیک (RPA) و پشتیبانی از هوش مصنوعی (AI) نیز نیاز به ایجاد، دستیابی یا مشارکت عمیق بخشی از ارائه دهندگان را دارد. راه حل هایی که دارای عمیق ترین سطح ادغام و حمایت بومی برای این قابلیت های جدید هستند، بهترین موقعیت را برای پرداختن به پیچیده ترین فرآیندها خواهند داشت.

یک معماری کاربردی مدرن. بیشتر ارائه دهندگان موجود در این ارزیابی هنگامی که استقرار در محل و سیستم عامل­های یکپارچه یک امر عادی بود، تجربیات زیادی در آن زمینه کسب کردند اما هم اکنون با شدت هر چه تمام تر در حال حرکت به سمت یک معماری مدرن و جدید ابری (cloud-first) هستند که برای بسیاری از مشتریان حیاتی است. علاوه بر این ها، قابلیت استفاده از میکرو سرویس‎ها و پشتیبانی بدون سرور به طور فزاینده ای برای توسعه دهندگان نرم افزار اهمیت یافته است. (که به ویژه با انعطاف پذیری مورد نیاز برای اپلیکیشن های فرآیند محور، مرتبط هستند). برای کسانی که به دنبال راه حلی برای بار کاری گسترده DPA هستند، راه حل باید بتواند ابزارهای توسعه جامع و کم کد را ارائه دهد.

خلاصه ارزیابی

ارزیابی ما بازاری در حال گذار را نمایان می‎کند. اکثر ارائه دهندگان BPM که با پروژه های گران قیمت و پیچیده ای همراه بودند کنار گذاشته شده اند. چرا که برای این ارائه دهندگان سالها و ماه ها زمان لازم بود تا بتوانند وجود ارزش را به اثبات برسانند. با این وجود، بازار به دو دسته از ارائه دهندگان تقسیم شده است: ارائه دهندگانی که تمرکز خود را بر ارائه پیچیده ترین موارد استفاده قرار داده‎اند و در عین حال هنوز ابزار کم کد ( DPAبرای فرآیندهای عمیق) ارائه می‎دهند و فروشندگانی که در DPA فارستر ویو همراه ما هستند که بر افزایش هزینه و پیچیدگی کمتر تمرکز دارند.

این دو دسته به طور قابل توجهی با هم همپوشانی دارند و توصیه می کنیم ارائه دهندگان موجود در هر دو دسته را ارزیابی کنید تا همه الزامات کم کد بودن و الزامات فرآیند سازمان شما را برآورده سازند. ما همچنین Dynamic Case Management  را برای فروشندگان DPA deep ارزیابی نموده‌ایم. (DCM)

ارزیابی فارستر ویو رهبران، مجریان قوی، مدعیان و چالشگرها را مشخص می­کند. این ارزیابی در مورد ارائه دهندگان برتر بازار است و نماینده کل ارائه دهندگان موجود نیست. ما در نظر داریم که این ارزیابی از نرم افزارهای بازار استقرار DPA deep فقط یک نقطه شروع باشد و متقاضیان را ترغیب نماید تا ارزیابی های دقیق محصول و معیارهای انطباق را مشاهده نموده و متناسب با نیازهای فردی خود و با استفاده از ابزار مقایسه ارائه دهندگان مبتنی بر اکسل به آنها وزن بدهند (شکل 1 و جدول 1را ببینید). برای دانلود ابزار روی لینک موجود در ابتدای این گزارش در Forrester.com کلیک کنید.

شکل 1: نرم افزار اتوماسیون فرآیندهای دیجیتال برای استقرار های عمیق، Q2 2019

منحنی حضور در بازار (محور افقی: استراتژی- محور عمودی: پیشنهاد فعلی)

جدول 1 فارستر ویو: نرم افزاری برای اتوماسیون فرآیند دیجیتالی برای امتیازات استقرار عمیق، Q2 2019

Pegasystems OpenText Kofax IBM Hyland Software Genpact Bonitasoft Bizagi AuraPortal Appian وزندهی فارستر
4.82 4.03 3.24 4.75 2.61 3.00 3.33 4.04 3.44 4.82 50% پیشنهاد فعلی
4.44 3.52 3.12 4.24 2.58 3.08 3.00 3.76 2.60 4.44 33% قابلیتهای توسعه اپلیکیشن و عملکرد
5.00 4.46 3.80 5.00 2.34 3.54 4.20 4.46 3.80 5.00 33% تجهیزات برای مدیر اپلیکیشن و پلتفرم
5.00 4.10 2.80 5.00 2.90 2.40 2.80 3.90 3.90 5.00 34% ویژگی ها و ابزارهای استقرار اپلیکیشن
4.40 4.10 2.70 4.60 2.10 1.90 3.50 4.40 1.50 4.40 50% استراتژی
5.00 3.00 1.00 3.00 1.00 3.00 3.00 5.00 1.00 5.00 20% استراتژی و چشم انداز
5.00 5.00 3.00 5.00 3.00 3.00 3.00 5.00 1.00 5.00 25% آموزش، جامعه و بازار
3.00 5.00 5.00 5.00 3.00 1.00 3.00 3.00 1.00 3.00 30% شرکا
5.00 3.00 1.00 5.00 1.00 1.00 5.00 5.00 3.00 5.00 25% مدل تجاری
4.34 2.67 2.35 3.68 3.34 3.33 2.67 2.67 2.00 3.33 0% حضور در بازار
5.00 2.00 2.00 5.00 3.00 4.00 2.00 2.00 1.00 3.00 33% درآمد حاصل از فروش پلتفرم DPA
3.00 3.00 1.00 1.00 3.00 3.00 3.00 3.00 3.00 4.00 33% نرخ رشد درآمد
5.00 3.00 4.00 5.00 4.00 3.00 3.00 3.00 2.00 3.00 34% تعداد مشتریان شرکت

تمام امتیازات بر اساس مقیاس صفر (ضعیف) تا 5 (قوی) هستند.

پیشنهادات فروشنده

این ارزیابی فارستر شامل 10ارائه دهنده بوده است: Appian، AuraPortal، Bizagi، Bonitasoft، Genpact، Hyland ، IBM، Kofax، OpenText و Pegasystems (جدول 2را ببینید).

جدول2: فروشندگان ارزیابی شده و پیشنهادهایشان

فروشنده محصول ارزیابی شده
Appian Appian 19.2
AuraPortal AuraPortal Neon
Bizagi Bizagi Intelligent Process Automation Platform(پلتفرم اتوماسیون هوشمند بیزاجی)
Bonitasoft Bonita
Genpact Genpact Cora
Hyland Software Hyland OnBase
IBM IBM Digital Business Automation Enterprise;) IBM (شرکت اتوماسیون کسب و کار دیجیتالی

IBM Digital Business Automation on Cloud; روی فضای ابری) IBM (اتوماسیون کسب و کار دیجیتالی

IBM Digital Business Automation for Multicloud; روی چند ابر) IBM (اتوماسیون کسب و کار دیجیتالی

Kofax Kofax Intelligent Automation Platform(پلتفرم اتوماسیون هوشمند کوفاکس)
OpenText OpenText AppWorks
Pegasystems Pega In_nity

پیشنهادات ارائه دهندگان:

تجزیه و تحلیل ما نقاط قوت و ضعف هر یک از ارائه دهندگان  را در زیر به طور جداگانه آشکار می­نماید.

رهبران

  • IBM یک نمونه کار را که گیج کننده بود با یک پلتفرم قدرتمند ادغام کرده است. مشتریان IBM از تداخل محصولاتی که دیدگاه و استراتژی مشترکی نداشتند -حتی بعضی از محصولات رقابتی- رنج می بردند. اما دیگر چنین نیست: IBM  پیشنهادهای مدیریت محتوا، مدیریت تصمیم گیری و اتوماسیون فرآیند خود را تحت یک تیم اجرایی و مهندسی واحد و با اجرایی یکپارچه برای ورود به بازار، ادغام کرده است. در عین حال، برخی از عملی ترین ادغام ها را نیز برای قابلیت‎های  Watson AI IBM انجام داده است تا ارزش کسب و کارهایی با فرآیندهای ویژه را هدایت نماید. نتیجه آن یک راه حل بسیار یکپارچه است که به خوبی برای اجرای فرآیندهای عمیق تنظیم شده است. IBM قابلیت های بومی خود را از طریق مشارکت‎های عمیق اضافه نموده که مهمترین آنها مشارکت با Automation Anywhere و  UiPathبرای پشتیبانی از RPA است.

IBM یک استراتژی برای گسترش فرآیند و پلتفرم مدیریت موردیCase Management) ) خود دارد تا بتواند توسعه کم كد (Low Code) تعمیم یافته را كه DPA Extensiveاغلب نياز دارد بیشتر ممکن نماید. IBM  به جای استفاده از مدل رایج قیمت گذاری برای هر کاربر، دارای یک مدل قیمت گذاری ابری مبتنی بر ظرفیت و پهنای استفاده است. اگرچه این مدل ممکن است پیش بینی هزینه ها را کمی مبهم­تر نماید اما در محیط هایی با مقیاس پذیری بالا بسیار شگفت انگیز است. اپلیکیشن هایی با پیچیدگی کمتر تمایل به استفاده از منابع و ظرفیت کمتری دارند، بنابراین مدل به طور خودکار از منظر هزینه تنظیم می شود.

  • Pega با موفقیت در حال تبدیل شدن به یک مدل معماری و تجاری مدرن است. Pega در حال ساخت تعدادی از دشوارترین محورهاست و انجام این کار را با موفقیت انجام می‎دهد. در طول چند سال گذشته، این سرویس از حالت مشتری محور سنتی اسقرار در محل، به یک معماری ابری مدرن حرکت کرده و بسیاری از متقاضیان خود را به یک مدل مجوز دهی مبتنی بر حق اشتراک وارد نموده است. همزمان، نوعی طراحی پلتفرمی برای توسعه دهندگان فنی جهت اداره کردن پیچیده ترین فرآیندها طراحی کرده است و آن را به گونه‎ای گسترش داده که استقرار گسترده اپلیکیشن های کم کد را بپذیرد. ارائه دهنده یک مدل قیمت گذاری مرتب پیشنهاد داده است که هزینه های صدور مجوز را تا حد زیادی از رده خارج کرده و نگرانی‎ها در مورد استقرار گسترده Pega را از بین برده است. با انجام این کار، Pega یک بستر قدرتمند برای هدایت تحول دیجیتال در طیف وسیعی از موارد استفاده، از پیچیده تا نسبتا ساده ایجاد کرده است. مرجع مشتریانPega  میزان استقرار را بیش از میانگین تعداد اپلیکیشن ها خبر دادند. Pega همچنین از طریقPega Robotics ، اتوماسیون فرآیند رباتیک          یا RPA کاملا یکپارچه عرضه می کند.

در حالی که  Pegaاز لحاظ پرداختن به نگرانی های موجود در مورد هزینه و پیچیدگی گام هایی برداشته است، ارزش کامل پلتفرم با تعهد قابل توجهی در زمینه مهارت و استانداردسازی معماری همراه شده است. مشتریانی که Pega را برای بارهای کاری حساس مانند مدیریت ارتباط با مشتری و اتوماسیون مرکز تماس پذیرفته اند باید استفاده کامل از پلتفرم برای DPA  Extensive  را در نظر داشته باشد.

  • Appian یک ارئه دهنده کم کد است که در محیط فرآیندهای پیچیده رونق می گیرد. در حالی که Appian به عنوان یک ابزارکم کد (Low Code) به بازار عرضه می شود، وقتی مدیریت موردی (Case Management) و فرآیندی بسیار مهم است، برنده میدان خواهد بود. Appian در عین حال که لقب Low Code را به همراه دارد، هنوز هم در مواجه شدن با انواع مختلف معاملات بسیار پیچیده و فرآیند محور که مشخصه بازار BPM سنتی هستند رقابت بسیار خوبی دارد. استراتژی کم کد Low Code)) Appian بر تجربه توسعه دهندگان حرفه ای تمرکز دارد که با استفاده از ابزارهای خود اجازه می دهند علاقمندان بتوانند نرم افزار را سریعتر توسعه دهند. این استراتژی به Appian اجازه می دهد تا تمام عرصه را از اپلیکیشن های فرآیند پیچیده گرفته تا یک محیط توسعه کم کد(Low Code)  را پوشش دهد و با عرضه کنندگانی همچون Mendix ،OutSystems و ServiceNow، که همه در یک پلتفرم واحد قرار دارند رقابت نماید. Appian بسته های Automation Anywhere, Blue Prism و شریک شدن با UiPath را برای پشتیبانی کاملا یکپارچه از RPA در اختیار شما قرار می دهد.

استراتژی Appian این است که ابتدا ارزش اپلیکیشن از پیش ساخته را به پایگاه گسترده‎ای از کاربران ارائه دهد. سپس با به نمایش گذاشتن اینکه توسعه اپلیکیشن‎های سفارشی در پلتفرم کم کد (Low Code) سریعتر و آسان تر است رابطه را گسترش دهد. این امر تضمین می‌کند که كاربران می توانند برنامه هایی را در مدت هشت هفته به مبلغ 150،000 دلار بسازند. این استراتژی به گونه‎ای طراحی شده است که پایین بودن هزینه کل مالکیت و بالا بودن ارزش را نشان دهد و بگوید که به این ترتیب بالا بودن قیمت مجوزهای کاربران پلتفرم جبران می‎شود.

  • Bizagi عملکرد DPA عمیق را با یک پلتفرم طراحی شده برای گسترده بودن، متعادل می کند. فارستر چشم انداز DPA  را به دو دسته راه حل های عمیق و راه حل های گسترده تقسیم بندی می کند. Bizagi در جایی بین مدل های اتوماسیون فرآیند گسترده و عمیق قرار می‌گیرد و دوست دارد خود را با عنوان “وسیع ترین اعماق”(the widest of the deep.) توصیف کند. بیزاجی مدل سازی بسیار محبوب Bizagi Modeler را برای مدل سازی فرآیند و اسناد و مدارک بدون هزینه ارائه می دهد. بیزاجی همچنین همواره بر توسعه کد کم (Low Code) برای توسعه دهندگان غیر حرفه ای متمرکز بوده و همیشه در محیط هایی که نیاز به تنوع زیادی از اپلیکیشن‎های فرآیند محور داشته باشند، همراه با مشتریان مرجع و استقرار بیش از 1000 اپلیکیشن، شکوفا شده است. در شرایطی که کم کد (Low Code) بودن مقیاس بسیار مهمی است وقتی صحبت از گستردگی DPA به میان می‎آید، Bizagi همچنان به حرکت رو به بالا ادامه می دهد و روز به روز در حال افزایش توانایی تحمل بارهای کار بسیار عمیق است. ارائه دهنده با استفاده از Automation Anywhere, Blue Prism و UiPath پشتیبانی از RPA را نیز ارائه می‎دهد. همچنین اخیرا یک کانکتور Excel  را معرفی کرده که رویکردی هوشمندانه برای وارد کردن فرآیندهای سنتی اکسل به صورت آفلاین به یک جریان فرآیند آنلاین است. همینطور در حال پیگیری برای صدور گواهینامه  FedRAMP در تابستان 2019 بوده است؛ یک حرکت قابل توجه که باعث اعتبار آن در میان مشتریان دولتی ایالات متحده شده است.

Bizagi همواره بر استقرار برنامه های کم کد (Low Code) و گسترده متمرکز بوده است. این کار همچنان در بالادست برای کارکردن با سناریوهای مدیریت فرآیند پیچیده تر و مدیریت موردی ادامه دارد، ضمن اینکه هدف طراحی ساده در عین توسعه یافتگی را متوازن می‎کند.

  • OpenText برای اتوماسیون محتوا محور و مدیریت موردی (Case Management) ، جامع است. OpenText ، با سوار شدن بر روی پلتفرم Cordys به عنوان موتور فرآیند برای پیشنهاداتAppWorks ، پیشرفت خوبی در هوشمندی کسب و کار برای عرضه کنندگان اتوماسیون فرآیند به وجود آورده است. به عنوان بخشی از این تلاش OpenText برای نوسازی پلتفرم خود، بر توسعه کم کد (Low Code) و استقرار در فضای ابری در ابر OpenText متمرکز شده است. قابلیت های پیشنهادی در رابطه با مدیریت پرونده عالی هستند و هنگام جفت شدن با سرور محتوای OpenText و پیشنهاد Extended ECM ، در بهترین حالت خود قرار می‎گیرد. این امر پلی برای یکپارچگی با اپلیکیشن‎های تجاری پیشرو، که مهمترین آنها SAP است، ایجاد می‎کند. OpenText همچنینAppWorks را با تجزیه و تحلیل و قابلیت های هوش مصنوعی موجود در پیشنهاد Magellan خود تقویت کرده است. در نتیجه راه حلی بسیار جامع است، هر چند که فاقد پشتیبانی بومی یا از پیش آماده شده RPA ‎است.

راه حل OpenText در  portfolioگسترده تر OpenText ، که از قبل برای رسیدگی به موارد استفاده خاص ادغام شده و طراحی شده، می درخشد. با این حساب، اتوماسیون فرآیند OpenText و راه حل های مدیریت موردی

(Case Management) آن تمایل به استقرار در “Shops OpenText ” دارند و برای وصل شدن به یک معماری اپلیکیشن ناهمگن چندان مناسب نخواهند بود.

مجریان قوی

  • Bonitasoft در یک مدل منبع باز قابلیت های کاملی را ارائه می دهد. پلتفرم Bonita یک پیشنهاد منبع باز پیشرو برای اتوماسیون فرآیند است. Bonita از رویکرد منبع باز(Open Source) خود از چند جهت بهره می برد که برجسته ترین آنها دنباله کشیده کانکتورهای اپلیکیشن است که با عموم به مشارکت گذاشته می‎شود. این راه حل همچنین پشتیبانیِ از پیش آماده شده برای UiPath PRA  ارائه می کند. در حالی که پلتفرم Bonita، پشتیبانی گسترده‎ای برای توسعه کم کد (Low Code) اپلیکیشن ارائه می دهد، در عین حال با قابلیت هایی همچون یک محیط توسعه اختصاصی برای طراحی   UIاز نیازهای توسعه دهندگان حرفه‎ای نیز پشتیبانی می‎کند. همچنین پشتیبانی قوی از DevOps ارائه می دهد و روش تحویل پیوسته آن را تقویت می‎نماید. نتیجه امر، پلتفرمی است که برای ساخت و استقرار در یک سطح ساده است، اما کنترل گرانولی را نیز ارائه میدهد و از این جهت برای متخصصان توسعه نرم افزار و IT جذابیت دارد.

پشتیبانی‎های Bonita از توسعه دهندگان حرفه ای می تواند مانند یک شمشیر دو لبه باشد. الزامات DPA شرکت خود را ارزیابی نموده و به این نکته توجه داشته باشید که آیا می توانید نیازهای خود را با ابزارهای حاضر و آماده Bonita تأمین نمایید و اینکه آیا در صورت عدم تامین نیازها می‎توانید به توسعه دهندگان حرفه ای دسترسی داشته باشید تا شکاف ها را پر کنند. مشتریان مرجع راه حل Bonita را بسیار عالی ارزیابی می‎کنند اما آنها در عین حال گزارش داده‎اند که توسعه نرم افزار در درجه اول توسط توسعه دهندگان نرم افزاری آموزش دیده و حرفه ای انجام می‎شود.

  • Kofax در اتوماسیون اسناد عالی است اما یک پلتفرم عمومی کم کد نیست. کوفاکس دارای سابقه ای عمیق در پرداختن موفقیت آمیز به اتوماسیون فرآیندهای سند محور دارد و دارای تجربه در ضبط، مصرف و طبقه بندی اسنادمی باشد. علاوه بر این قابلیت ها، کوفاکس RPA بومی نیز برای تقویت وظایف انسان محور و هدایت کاملتر اتوماسیون فرآیندهای پیوسته ارائه می دهد. در واقع، مرجع مشتریان گزارش داده اند که کوفاکس RPA را به عنوان بخش اصلی راه حل Kofax مستقر نموده و آن را به همراه ضبط محتوا و هماهنگی فرآیندی بسته بندی نموده است. کوفاکس با تمرکز بر روی مشارکت مشتری در محیط های پیچیده و تنظیم شده‎ای مانند سرویس های مالی، تولید وثیقه و بیمه، یک راه حل جامع ارائه می‎دهد.

تراز کوفاکس برای استفاده در موارد پیچیده و خاص هنوز به عنوان یک پلتفرم برای اتوماسیون فرآیندهای عمومی که تحول دیجیتالی گسترده ای نیاز دارد، تفسیر نشده است. هیچ یک از منابع Kofax در مورد استفاده از پلتفرم برای توسعه اپلیکیشن ها در مقیاس گسترده گزارش نداده اند، هرچند که کوفاکس یک استراتژی محصول جدید برای پرداختن به آن اعلام نموده است. استراتژی جدید بر ایجاد قابلیت ها و مشارکت های صنعتی گسترده برای ایجاد یک پلتفرم کلی تاکید دارد که به راحتی بتواند طیف گسترده ای از موارد استفاده از فرآیند را در یک چشم انداز تکنولوژیکی ناهمگن بپذیرد. بر اساس مجموعه ویژگی های موجود Kofax، این استراتژی در ژوئن سال 2019 اعلام شده است و در صورت موفقیت، می تواند نمره استراتژی Kofax را در ارزیابی های آینده بالا ببرد.

مدعیان

  • AuraPortal از مایکروسافت برای ارائه اپلیکیشن های اولویت دهنده به فرآیند کمک می گیرد. در حالی که AuraPortal بستگی به هیچ یک از تکنولوژی های مایکروسافت ندارد، از همکاری با مایکروسافت برای تقویت قابلیت های فنی و استراتژی رفتن به بازار استفاده می کند. این ارائه دهنده ادغام بومی با شیرپوینت را به صورت آنلاین برای پشتیبانی از محتوا فراهم می کند، از Azure SQL بهره می‎گیرد، دارای مجموعه ای از Microsoft Cognitive Services (سرویس های شناختی مایکروسافت) است و با استفاده از Azure Dashboard بر عملکرد نظارت دارد. راه حل پیشنهادی آن برای فروشگاه های Microsoft Azure و Microsoft 365 بسیار جذاب است. AuraPortal در محیط اپلیکیشن های فرآیند محور و پیچیده شکوفا می‎شود، به خصوص در مواردی که اپلیکیشن نیاز به کنترل گسترده ای بر UX دارد. مراجع مشتریان، استفاده از گستردگی کامل ویژگی های AuraPortal را برای پرداختن به فرآیندهای پیچیده و چالش های مدیریت پرونده گزارش داده‎اند. AuraPortal براساس یک شبکه شریک گسترده، بیشتر در اروپا و آمریکای جنوبی رواج دارد اما قصد دارد حضور در آمریکای شمالی را به طور قابل توجهی در سال 2020 گسترش دهد.

هماهنگی  AuraPortalبا مایکروسافت بدان معنی است که در آن محیط بهترین عملکرد را دارد. برای فروشگاه‎های مایکروسافت، به خوبی با سرمایه گذاری های نرم افزاری موجود ادغام خواهد شد و با مهارت هایی که کاربران از قبل داشته‎اند هماهنگ خواهد شد. همچنین بیش از همه برای اپلیکیشن های فرآیندهای پیچیده مناسب است و در عوض به اندازه دیگر پیشنهادهای موجود در این ارزیابی، از سناریوهای DCM پشتیبانی نمی کند. AuraPortal در زمینه پشتیبانی از بارهای کاری AI در حال ظهور، مسیری مشابه ارائه دهندگان دیگر در پیش گرفته است.

  • Genpact اتوماسیون پیچیده ای را با ترکیبی از پلتفرم و سرویس ها به کار می‎گیرد. Genpact در این ارزیابی در مقایسه با عرضه کنندگان سنتی، رویکرد متفاوتی نسبت به DPA دارد. قابلیت های هماهنگ سازی و اتوماسیون فرآیند مرکزی، پس از دستیابی به PNMsoft در سال 2016 حاصل شد که طی آن با پلتفرم وسیعتر خود یعنی Cora ادغام گشت. Cora مجموعه گسترده ای از قابلیت های ماژولار را ارائه می دهد که اتوماسیون فرآیند را به همراه قابلیت های هوش مصنوعی تحویل می‎دهند. از جمله این قابلیت ها می‎توان به یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، دید رایانه‎ای و قابلیت های مکالمه به همراه تجزیه و تحلیل گسترده اشاره کرد. نکته قابل توجه این است که Cora از اتوماسیون فرآیند با استفاده از ابزارهای نقشه برداری از سفر مشتری پشتیبانی نموده و به نحوی بسیار مؤثر با تحول دیجیتالی مشتری محور همتراز می‎گردد.

Genpact پیشینه زیادی در خدمات حرفه ای دارد و به دلیل به عهده گرفتن پروژه های بسیار پیچیده و بزرگ شهرت دارد. به این ترتیب، Cora  دارای موقعیت خوبی برای اداره نمودن پروژه های بزرگ و پیچیده است و بخش سرویس های حرفه ای برجسته‎ای را ارائه می دهد. با توجه به این، Genpact موقعیت بهتری برای رسیدگی به بارهای کاری فرآیندی بسیار عمیق دارد و با توجه به افزایش دامنه ارائه دهندگانی که هزینه کمتر، سازگاری بیشتر با کسب و کارها و تمرکز بالاتری روی کم کد بودن پیشنهاد می‎دهند، بهترین گزینه برای اتوماسیون فرآیند نیست.

  • Hyland در DCM عالی است اما برای توسعه فرآیند کم کد چندان مناسب نیست. Hyland از پیشینه خود در زمینه مدیریت محتوا و اسناد به عنوان اهرمی برای داشتن موقعیت پایدار و مستحکم در DCM، که در آن امتیازات بسیار بالایی دارد استفاده می‎کند. البته این پیشنهاد توسط قابلیت های مدیریت محتوای Hyland پشتیبانی می شود و با ویژگی های قدرتمندی مانند اپلیکیشن‎های از پیش ساخته، قوانین، ساختارها و چارچوبهایی برای هدایت سریع ارزش تقویت شده است. این ویژگی‎ها همراه با یک اکوسیستم غنی شریک، توانسته است هزینه ها و خطرهای مرتبط با پروژه های پیچیده مدیریت موردی را کاهش دهد. Hyland مجموعه کاملی از کانکتورهای ادغام را نیز ارائه می دهد که بیشتر مربوط به بار کاری مدیریت موردی (Case Management) هستند. این گزینه، بهترین راه حل برای سازمان‎هایی است که دارای مدیریت موردی (Case Management)و محتوا در هسته ابتکار عمل‎ DPA خود هستند.

Hyland در حالی که برای کمک به کاهش هزینه های توسعه و پیچیدگی، بر روی ابزارهای توسعه ای کد کم سرمایه گذاری کرده است در عین حال بهترین مجموعه نرم افزاری برای نمونه سازی و توسعه سریع اپلیکیشن هایی است که حول قابلیت های Case Management و مدیریت محتوای هایلند می چرخند. محصولات هایلند در زمینه توسعه چند جهته یا کانال جامع ((Omni channel، که یک حوزه عملکردی مهم برای توسعه برنامه های عمومی محسوب می‎شود بسیار ضعیف است. سازمان هایی که به یک پلتفرم توسعه نرم افزار مدرن نیاز دارند که بر اساس قابلیت‎های کم کد برای طیف گسترده ای از اپلیکیشن های فرآیند محور طراحی شده باشد، احتمالا نیاز به تقویت هایلند با یک راه حلی که متناسب با نیازهایشان تنظیم شده باشد، خواهند داشت. مرجع مشتریان Hyland تعداد اپلیکیشن های مستقر شده کمتری را گزارش کرده‎اند اما آن ها برنامه ها را پیچیده و مهم توصیف می کنند.

بررسی اجمالی ارزیابی

فارستر ویو از یک روش عمومی در دسترس که شامل غربالگری عرضه کنندگان، پرسشنامه های مفصل و بررسی مراجع مشتری است پیروی کرده است. اطلاعات بیشتر در مورد متدولوژی را می‎توانید در بخش موارد تکمیلی این گزارش مطالعه کنید.

ما عرضه کنندگان را بر اساس 27 معیار ارزیابی کرده و معیارها را به سه دسته سطح بالا طبقه بندی نمودیم:

  • قابلیت های عرضه شده: موقعیت هر عرضه کننده در محور عمودی گرافیک فارست ویو، بیانگر قدرت قابلیت های عرضه شده توسط آن ها است. معیارهای اصلی برای این راه حل ها شامل تجربه کاربری و قابلیت طراحی موبایل؛ طراحی فرآیند و جریان و پشتیبانی از قابلیت های پیشرفته فرآیندی مانند مدیریت موردی (Case Management)، تصمیم گیری دیجیتالی و RPA است.
  • استراتژی. قرار گرفتن در محور افقی نشانگر قدرت استراتژی های عرضه کنندگان است. ما معیارهایی مانند دید و استراتژی عرضه کننده، مدل تجاری، نحوه شراکت و پشتیبانی عمومی را ارزیابی کرده ایم.
  • حضور در بازار. امتیازات حضور در بازار که توسط اندازه نشانگرهای موجود در گرافیک نشان داده می‎شوند، منعکس کننده درآمد ویژه هر عرضه کننده برای DPA در استقرار عمیق، رشد درآمد و تعداد مشتریان سازمانی است.

معیارهای مطالعه عرضه کنندگان:

 فارستر 10 عرضه کننده را در این ارزیابی در نظر گرفته است: Appian، AuraPortal، Bizagi، Bonitasoft، Genpact Hyland، IBM، Kofax، OpenText و Pegasystems .

هرکدام از این عرضه کنندگان دارای ویژگی‎های زیر هستند:

  • قابلیت اداره کردن فرآیندهای پیچیده و طولانی. این ویژگی شامل امکان اجرای فرآیند در هنگام به روزرسانی‎ها، مقیاس پذیری بالا، پیچیدگی و تغییرپذیری بالای فرآیند و … می‎باشد.
  • مدیریت موردی پویا (Dynamic case management). این ویژگی شامل توانایی تحمل محیط های پیچیده و خاص، از جمله توانایی رسیدگی به سناریوهای شناخته شده مانند مدیریت رخداد (incident management)، تحقیقات در مورد رخداد، درخواست خدمات و موارد دیگر است.
  • کم کد بودن و سهولت در استفاده برای توسعه دهندگان نرم افزاری کسب و کار. شامل عرضه کنندگانی که پیشنهادات آنها برای توسعه دهندگان نرم افزارهای تجاری مناسب بوده و از ویژگی های کم کد بودن پشتیبانی می‎کنند که می تواند برای ایجاد اپلیکیشن های فرآیند دیجیتال استفاده شود.
  • پشتیبانی از قابلیت های مکمل. فروشندگان منتخب باید از قابلیت های جانبی پشتیبانی کنند. مانند اتوماسیون فرآیند روباتیک، مدل سازی قوانین/ تصمیمات، مدیریت محتوا، پشتیبانی از کانکتور ادغام و غیره
  • قابلیت های اثبات شده برای اپلیکیشنها در مقیاس های مناسب. هر عرضه کننده باید سابقه اثبات شده‎ای در مورد استقرار تعداد زیادی اپلیکیشن در مقیاس های مناسب برای مشتریان خود داشته باشد.

بیزاجی زیر ذره‌بینمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *